Marka, Medya Danışmanlığı

Marka değerinizi artırmayı düşündünüz mü?

Fiyat teklifi için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

info@provega.com.tr – 0318 502 08 13

Marka, bir çok yerde geçen bilenen en yaygın tanımıyla işletmenizin mal ve hizmetlerini diğer işletmelerin mal ve hizmetlerinden ayıran işaretlere marka denir. Bu işaretler kişi adları, isimler, sözcükler, herhangi bir anlamı olmayan yan yana getirilmiş harfler, rakamlar veya harf rakam kombinasyonları olabilir.

Hatta sadece çizimle görüntülenebilen bir çizimden  de ibaret olabilir. Ya da bu niteliklerin bir kaçının bir araya geldiği ibare ve şekil veya ibareler ve şekilden oluşan bir kompozisyondan da oluşabilir. Marka nedir için kısaca ürün veya sunduğunuz hizmetlere verdiğiniz her tür ad, ses ve işaretlerdir diyebiliriz.

Bir işletmenin marka olabilmesi için öncelikli olarak diğer firmalardan ayırt edilebilecek bir ürün üretimi gerçekleştirmesi ya da bu ürünlerin satışını sağlaması gerekmektedir.

Türkiye’de bir işletmenin marka tescili alabilmesi için Türk Patent Enstitüsü’ne başvuruda bulunması gerekmektedir. Türkiye genelinde 5 adet marka çeşidi bulunmaktadır. Bunlar hizmet markası, garanti markası, ticaret markası, ortak markalar ve alt markalar olarak sınıflandırılmaktadır. Türk Patent Enstitüsü’ne başvuru yapıldıktan sonra marka tescil işlemi gerçekleştirilir ve bu marka tescil işlemini yaptıran işletme dışında kimse tarafından kullanılamaz.

Marka danışmanı, işletmelerin sahip olduğu değerleri sunuma dönüştürme konusunda fikir üreten, pazarlama ve iletişim faaliyetlerine katkı sağlayan bireylere denir. Marka danışmanlığı hizmeti, standart bir reklam ajansının çoğu kez yapamadığı görevleri üstlenir.

Reklam ajansları genel anlamıyla, reklama ayırdığınız bütçeyi verimli kullanarak kısa vadede ciro artışı; uzun vadede ise marka bilinirliği oluşturmak adına işletmenize hizmet eder. Marka danışmanları ise hangi reklam ajansıyla çalışılması gerektiğinden tutun da markanızın kurumsal kimliğine kadar her ayrıntısıyla ilgilenerek puzzle’ı bir bütüne dönüştürmeyi amaçlar. Dolayısıyla reklam ajansı daha spesifik görevler üstlenirken marka danışmanları daha geniş açı ile bakarlar.

Marka danışmanları pazarlama ve iletişim yönü kuvvetli bireylerdir. Markanızı birey gibi değerlendirir ve kimlik kazanması adına karakteristik özelliklerine karar verir.Tüm bu süreçler marka danışmanlarının tek başına yürütmediği, sürekli ilgili departmanlar ile istişare halinde olduğu süreçlerdir. Örnek:

Marka danışmanınız, logonuzu tasarlayamaz ama grafik tasarımcınız ile markanıza değer katacak, sizi en doğru ifade edecek renklerin seçimini yapabilir. Billboardlarda afişlerinizi sergileyemez ama ilgili reklam ajansı ile hangi billboardun hangi mesaj üzerinde durmsası gerektiğini tartışabilir. Sahip olduğunuz işletmeyi size anlatmaz; sizin anlattıklarınızdan ve gözlemlediklerinden yola çıkarak markanızın kendini daha iyi nasıl ifade edeceğini açıklar.

Bu gönderiyi paylaş