SEO Nedir?

İngilizce’deki “Search Engine Optimization” kelimelerinin kısaltmasından oluşan SEO, dijital pazarlamanın en önemli alanlarından biridir. Türkçe’de “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak ifade edilen SEO, sitenizin, internet üzerinden arama yapan kullanıcıların aradıkları içeriklere dair en alakalı ve doğru verileri bulmalarını sağlayan arama motorlarının sıralama kriterlerine uygun bir şekilde optimize edilmesi süreçlerinin tamamıdır. Sitenizin, diğer siteler arasından sıyrılarak kullanıcılara getirilmesi açısından büyük önem taşıyan SEO işlemi, sitenizi Google ve diğer arama motorlarının sıralama kriterlerine uyumlu hale getirir.

CRM Medya olarak gerçekleştirdiğimiz 100’lerce SEO çalışması neticesinde, SEO’nun bir ekip işi olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. SEO çalışmasının başarılı olması için müşteri ve ajansın işbirliği içerisinde olarak içeriksel ve teknik düzenlemelerin birlikte gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO çalışması yalnızca belirli kelimelerde sıralama yükseltmenin ötesinde bir süreçtir. SEO’nun amacı kullanıcıların yaptıkları sorgulara göre en doğru bilgi ve hizmeti verebilmektir. CRM Medya olarak SEO hizmeti verdiğimiz firmalara en yararlı olacak içeriği, arama motorlarının teknik anlamda bu içeriğe daha kolay ulaşabilmesini ve içeriğin kalitesini arttırmak için bağlantı iyileştirmeleri gerçekleştiriyoruz.

Alanında uzman SEO ekibimiz, eğitimlere katılarak kendini her an daha da geliştirmekte ve SEO’daki yenilikleri çalışmalarına titizlikle yansıtmaktadır. Kesintisiz ekip koordinasyonumuz sayesinde de bilgilerimiz daima güncel kalmaktadır.

Neden SEO yaptırmalıyım?

SEO çalışmalarının kurumsal firmalar, e-ticaret firmaları, haber siteleri ve birçok blog için önemli bir dijital pazarlama ağı vardır. Etkin yapılması durumunda iyi sonuçlar alınabilecek olan SEO çalışması ile ürünleriniz ve hizmetleriniz, ilgili anahtar kelimeler üzerinden tespit edilip ilk sayfaya gelmeniz sağlanarak marka bilinirliğiniz ve satış oranlarınız üst seviyelere çıkacaktır. Kaliteli yapılan bir SEO çalışması birçok firma için etkili bir pazarlama ağıdır.

SEO teklifleri neye göre belirleniyor?

SEO tekliflerini belirleyebilmek için bir ön analiz süreci gerekmektedir. Bu aşamada sitenin son 2 yıla ait trafik değerleri, trafiğinin kanallara göre dağılımı, rekabetteki konumu, trafik aldığı ve düşüş yaşadığı kelimeler, Google parametrelerine uyumluluk seviyesi ve domain otoritesi incelenir. Bu analiz rapor haline getirilerek müşteri ile paylaşılır. Sonrasında maliyet değerlendirmesi yapılarak teklif sürecine geçilir.

Site içi SEO çalışması nedir?

Sitenin temelini oluşturan komponentlerin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını gözlemlemek ve bu kısımları iyileştirmek site içi SEO çalışmaları kapsamına girer. Bu süreçte öncelikle sitenin teknik incelemeleri yapıldıktan sonra web sitesinin performansı ve teknik kısımları iyileştirilir. Bu analizler sonrasında arama motorları tarafından sitenizin nasıl göründüğü ve ne tarz hatalar olduğunun tespiti yapılarak da web sitelerinin teknik ekipleriyle ya da IT departmanlarıyla paylaşılır. Yapılan bu çalışmalar sonrası web siteleri Google tarafından indexlenmeye, ilgili kullanıcılara çok daha kolay ulaşmaya ve aramalarda daha fazla yer almaya başlar.

Site dışı SEO çalışması nedir?

Web sitesinin kaliteli ve güvenilir kaynaklar tarafından önerilmesi, yani o sitenin güvenilir ve kaliteli olduğuna dair imaj oluşturulması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar site dışı SEO çalışmalarını oluşturur. Google nezdinde, bir web sitesi, gerçekten güvenilir kaynaklardan link alıyorsa (yani referans ediliyorsa) o web sitesi de kalitelidir ve kullanıcılara gösterilmesi için uygundur. Bu mantıktan yola çıkılarak gerçekleştirilen site dışı SEO çalışmaları, web sitelerinin prestijini üst sıralara taşımak amaçlı güvenilir ve saygın kaynaklar tarafından önerilmesi yönünde yapılır.