Yukarı kaydır
Kahve içmeye bekleriz
Yenişehir Mah. Farabi Cad. No:30/15
Kırıkkale Teknopark
Yahşihan / Kırıkkale
Bize Ulaşın
[email protected]
Tel: 0850 840 7784
Çalışma Saatleri
P.tesi-Cuma: 08:30-18:00
C.tesi-Pazar: Kapalı

CRM Sistemi

CRM Nedir?

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşteri verilerini toplamak ve analiz etmek için araçları, teknolojiyi ve süreçleri kullanma ve ardından bu bilgileri daha iyi bir müşteri deneyimi oluşturmak için kullanma pratiğidir. Temel olarak CRM, müşterilerle daha güçlü ilişkiler kurmak ve bunun sonucunda iş performansını artırmak için veri ve eylemlerin bir araya getirilmesidir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, geçmişte onlarla kurduğunuz etkileşimleri ve gelecekte neler olacağını bilmek, CRM’in odak noktasıdır. CRM’de temel hedefiniz, müşteri yolculuğunun her aşamasında bilgiye dayalı ve üstün müşteri deneyimleri sağlayarak müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

Teknoloji tabanlı ve teknolojiden yararlanıyor olsa da CRM, özünde bir stratejidir.

CRM Neden Önemlidir?

İşletmelerin Deneyim Ekonomisinde rekabet ettiği günümüzde müşteri deneyimi (CX) bir şirketin farkını ortaya koyan başlıca faktördür. İyi düşünülmüş bir CRM stratejisiyle, şirketiniz müşteri sadakatini artıran, yeni müşteriler getiren ve şirketinizin rakiplerinin önünde kalmasını sağlayan üstün müşteri deneyimleri yaratabilir.

Bir CRM Sistemi Ne Yapar?

CRM sistemi belirli bir müşterinin yolculuğuna ilişkin tüm verileri (müşteri bilgileri, şirket temsilcileriyle etkileşimler, satın alımlar, servis talepleri, varlıklar ve teklifler dahil olmak üzere) toplayan, bağlayan ve analiz eden bir teknoloji çözümüdür. Sistem daha sonra şirketteki her iş kullanıcısının bu verilere erişmesini ve her temas noktasını anlamasını sağlayan bir arayüz sağlar. Bu, sağlam bir müşteri ilişkisinin temelini oluşturur.

Müşteri verileri, komisyon modellemesi, satış tahmini, bölge segmentasyonu, kampanya tasarımı, ürün inovasyonu, ayrıca diğer satış, pazarlama ve servis faaliyetlerine bilgi sağlamak için toplanabilir. Bunların tamamı müşteri kazanma, müşterileri elde tutma ve gelir üretme çabalarını optimize etmeye yardımcı olabilir.

CRM yazılımı ve araçları, müşteri etkileşim sürecini hızlandırmanıza, müşterilerinizle güçlü ilişkiler kurmanıza, müşteri sadakati oluşturmanıza, en nihayetinde satışları ve karları artırmanıza yardımcı olur.

CRM Sadece Satış Ekibine Hizmet Etmez

CRM sistemleri geleneksel olarak neredeyse yalnızca satış hunisi kapsamında, satış ekipleriyle ilişkilendirilmiştir. Huni genellikle hem başlangıç hem de bitiş yeri olarak algılanmıştır. Ancak zamanla CRM erişimini genişletti; pazarlama, ticaret ve hizmet fonksiyonları ile bunun ötesi için önemli hale geldi. CRM, müşterilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak, üstün bir müşteri deneyimi oluşturmak ve ürün inovasyonlarını yönlendirmek için sayısız fırsata kapı açabilecek müşteri bilgilerini izlemek amacıyla şirketler tarafından kullanılır.

CRM statik bir varlık değildir. Müşteri verilerini toplamak, bu verileri analiz etmek ve bu bilgileri müşterilerle ilişkileri derinleştirip iş sonuçlarını daha iyi hale getiren eylemlerde kullanmak için sürekli gelişen bir süreçtir. Kuruluşunuzdaki herkesin müşteri yolculuğunun her aşamasında müşterinize şu mesajı vermesini sağlar: “Sizi tanıyoruz ve size değer veriyoruz.”

Müşterilerinizi satış sürecinin ötesinde anlamak, iş performansınız için çok önemlidir. Müşteri yolculuğunu bilmek buna olanak tanır.

  • Pazarlama ekipleri bu müşteriye doğru ürünleri doğru zamanda ve doğru şekilde sunabilir.
  • Servis ekipleri sorunları daha çabuk çözebilir.
  • Geliştirme ekipleri daha iyi ürünler ve hizmetler yaratabilir.

Bu çabaların tümü, bireysel olarak ve beraberce gelişmiş bir müşteri deneyimine katkıda bulunur. Başarılı CRM’in temeli, müşterileriniz hakkında neler bildiğiniz ve bu bilgileri ne kadar etkili kullandığınızdır.

CRM Stratejisine Sahip Olmak Neden Önemlidir?

Araçlar yalnızca araçtır. Onlara değer veren, onları kullanma amacınızdır. CRM stratejisi, hedeflerinize ulaşmak için CRM sisteminizin işlediği verileri ve analizleri kullanmanızı sağlar. Stratejiniz, hangi araçları kullanacağınız, CRM sisteminizi nerede barındıracağınız ve beklediğiniz avantajları elde etmek için neler yapmanız gerektiği konularındaki seçimlerinizi etkileyecektir.

Bir CRM programının nihai amacı, daha fazla müşteri kazanmanızı sağlamak ve müşterileri elde tutma oranınızı artırmaktır. CRM stratejinizin ayrıntıları bu temelin üzerine kurulur. Müşteri kazanımını ve müşteri elde tutma oranını artırmak, büyük ölçüde müşterilerinizin size yeniden gelmesini sağlayan deneyimler sağlayarak başarılır. Bir strateji ve araç olarak CRM, bu deneyimlere bilgi sunar.

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için çerezleri kullanıyoruz.