CRM Sistemi, şirketler ve müşterileri arasında uzun süreli ilişkiler kurmaya yardımcı olan iş stratejileri, yazılım ve süreçlerin bir kombinasyonu anlamına gelir.
İçindekiler Tablosu
ToggleCRM’in Tanımı
CRM, “Müşteri İlişkileri Yönetimi” anlamına gelir ve işletmeler tarafından müşteri geliştirmek, elde tutmak ve kazanmak için kullanılan tüm stratejiler, teknikler, araçlar ve teknolojileri ifade eder.
Bu yazılım, genel karı artırmak için tüketicilerle etkileşimin her adımının sorunsuz ve verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar. Yazılım, müşteri verilerini birden fazla kanaldan toplar. Bu nedenle, CRM genel satın alma geçmişi, kişisel bilgiler ve hatta satın alma davranış kalıpları hakkında ayrıntılı bilgi depolar.
CRM Yazılımı Ne Anlama Geliyor?
Çoğu durumda, insanlar CRM hakkında konuştuklarında, şirketlere satış, pazarlama ve hizmet yönetimi konusunda yardımcı olmayı amaçlayan bir araç olan bir CRM sistemine atıfta bulunurlar.
CRM yazılımı, işletmelerin müşterileri, meslektaşları, tedarikçileri vb. ile olan ilişkilerine odaklanmasına olanak tanır. Yerinde profesyonel bir CRM ile, yeni müşteriler bulmak, güvenlerini kazanmak, nitelikli destek sağlamak ve ilişki boyunca ek hizmetler sağlamak çok daha kolay hale gelir. .
Bir CRM sisteminin en iyi yanı, satış ve müşteri hizmetlerinden işe alım, pazarlama ve iş geliştirmeye kadar neredeyse tüm organizasyon birimlerinin bundan faydalanabilmesidir. İyi bir CRM yazılımı, dış ilişkileri yönetmenin daha iyi bir yolunu sunar.
Tüm müşteri bilgilerini tek bir yerde depolamak, hizmet sorunlarını kaydetmek, satış fırsatlarını belirlemek, pazarlama kampanyalarını yönetmek – bunlar CRM’nin sunduğu özelliklerden sadece birkaçıdır .
CRM, verilere kolay erişim sağladığından, kullanıcıların farklı süreçler üzerinde işbirliği yapması ve verimliliği artırması da çok daha kolay hale geliyor. CRM lehine bir diğer güçlü argüman, her büyüklükteki işletme için uygun olmasıdır.
CRM Nasıl Çalışır?
CRM çözümleri , kullanıcıların çeşitli mevcut kanallar aracılığıyla müşteri ve şirket etkileşimlerini izlemelerine olanak tanıyan işlevleri içerir. Bu kanallar iletişim formlarını, e-postaları, telefon görüşmelerini ve daha fazlasını içerir.
CRM yazılımı, satış ve pazarlama ekiplerine, müşteri adaylığından fırsat yönetimine, tahmine ve anlaşma kapatmaya kadar tüm satış ve pazarlama hunisini yönetmek için bir dizi araç sağlar. Müşteri hizmetleri ekiplerinin müşteri hizmetleri mükemmelliği için önceden tanımlanmış süreçleri takip ederek müşteri isteklerini yönetmesini ve hizmet operasyonlarını otomatikleştirmesini sağlar.
CRM sistemleri çok sayıda müşteri etkileşimini çevrimiçi olarak kaydeden izleme özellikleriyle doludur. Ek olarak, CRM rutin süreçleri otomatikleştirir ve yöneticilere şirketin performansının ve verimliliğinin izlenmesine ve ölçülmesine olanak tanıyan araçlar sağlar. Örneğin, CRM yazılımı, belirli bir zamanda tamamlamanız gereken görevleri size hatırlatabilir. E-posta gönderme ve telefon görüşmeleri başlatma gibi önceden planlanmış etkinlikleri gerçekleştirmesini sağlayabilirsiniz. CRM ile yapılan her şey kaydedilir ve olası satışları kapatmak için daha iyi eylem planları yapmanız için size yeterli zaman tanır. Bazı CRM’ler ayrıca, kullanıcıların olası satışlar ve dönüşümler oluşturmak için çeşitli pazarlama çabalarının verimliliğini izlemesine olanak tanıyan analitik yetenekler sunar.
CRM SİSTEMLERİNİN ÇEŞİTLERİ NELERDİR?
YERİNDE CRM, BULUT TABANLI CRM
Şirketler, iş hedeflerine ihtiyaç duyduğundan emin olmak için CRM sistemini nasıl kuracaklarını dikkatlice değerlendirir. Bazı kuruluşlar şirket içi yazılımlardan faydalanabilirken, bulut CRM dağıtımının birçok avantajı vardır.
Yerinde CRM ile bir şirketin lisansları önceden satın alması gerekir. Yazılımın şirketin sunucularında yer aldığı düşünüldüğünde, yerinde CRM sıkı bir güvenlik politikası olan kuruluşlar için iyi bir seçimdir ancak böyle bir durumda uygulama süreci daha fazla zaman ve BT kaynağı gerektirir. Tesis içi sistemin sürekli bakımını sağlamak alıcının görevi olsa da, uygulama aşamasından sonra satıcının kusursuz çalışması ve veri güvenliği konusunda hiçbir sorumluluğu olmadığı için, satıcılar kritik konularla ilgilenecek teknik destek sağlamaya devam eder.
Öte yandan, hizmet olarak yazılım (SaaS), bulut veya isteğe bağlı CRM, verileri satıcının sunucularında depolar. Bu durumda, kullanıcılar nerede olurlarsa olsunlar veritabanına her zaman tam erişime sahiptir ve en önemlisi, satıcı sistemin sorunsuz çalışması için tüm sorumluluğu üstlenir ve gerekli tüm sistem güncellemelerini ve desteğini sağlar.
Önemli olan, bulut tabanlı CRM yazılımının yüksek düzeyde ölçeklenebilir olmasıdır; bu, bir kuruluşun iş gereksinimleri arttığında işlevselliğini kolayca genişletebileceği anlamına gelir.
Bulut sistemi erişilebilirliği için tek gereklilik, uygun bir aylık veya yıllık ücretin eşlik ettiği güçlü bir internet bağlantısıdır.
Bilgi almak için bize ulaşın.
Whatsapp destek hattı için tıklayın.