E-ticarette akılcı kararlarla daha çok kazanabilir ve işinizi geliştirebilirsiniz. Bunun için ise ilk adım; e-ticarete başlamak… E-ticarete başlamadan önce akılda pek çok soru oluyor. Gün geçtikçe gelişen bir alan olduğu için yenilikler hız kesmeden devam ediyor. Bu durum, e-ticarete yeni girecek olanları bir miktar korkutabiliyor. Ama adım atıldıktan sonra devamı geliyor. Sadece biraz cesaret biraz da öğrenme ile adımları sağlam atmak gerekiyor. Öğrenmek için okuyup araştırmak her şey için olduğu gibi e-ticaret içinde önemli… Aklınızı kurcalayan soruları gidermeniz ve e-ticarete başlarken planlı bir şekilde ilerlemeniz için tüyolar, bu blog yazımızda sizleri bekliyor!
Ürün Araştırması Yapın
İçindekiler Tablosu
ToggleE-ticarette satış yapacağınız ürün veya ürünler biliyorsunuz ki büyük önem taşıyor. Bu önemli konu üzerine çok düşünüp iyi bir araştırma yapmanız şart… Satacak ürünü bulabilmek için hem yurt içi pazarına hem de yurt dışı pazarına göz atmanız da yarar var. Bu şekilde daha çok seçeneğe ulaşabilirsiniz.
Etkili bir ürün bulurken ilk aşamada tüketicilerin nelerden hoşlandığına ve neleri satın aldığına dikkat edin. Tüketicilerin hoşlandığı ve satın aldıkları ürünleri araştırabilmek için online pazaryerlerinin çok satanlar ve popüler kategoriler-ürünler sayfalarını kullanabilirsiniz. Bu sayfaları, kısa bir süre değil en az 3-4 ay takip ederek daha verimli sonuçlara ulaşabilirsiniz. Ayrıca bu şekilde seçenekleriniz daralacak ve işiniz daha da netleşecek.
Eğer hobileriniz varsa bu hobileri ürünlere çevirmek, e-ticaret için her zaman kazançlı bir yol olarak karşımıza çıkıyor. Etkili ürün bulma aşamasında hobilerinizi de es geçmeyin. Yaptığınız ürünleri geliştirerek e-ticaret girişiminiz için ilk adımı atabilirsiniz.
Pazarlama Planı Oluşturun
Satacağınız ürünü buldunuz. Ama bu ürünleri sadece koyup satılmasını beklemek olmaz. Özellikle e-ticaret için böylesi bir durum neredeyse imkansız… Ürünlerinizi satmanın, daha çok kazanmanın ve markanızı duyurmanın yolu, pazarlamadan geçiyor. Bu nedenle e-ticarete başlarken pazarlama planı oluşturmanız gerekiyor.
E-ticaret zaten yapısı gereği dijital dönüşümün bir parçası… Bu dijital dönüşüme ayak uydurarak pazarlama planınızı oluşturmalısınız. Dijital dünyanın getirileri olan sosyal medya, internet reklamcılığı, e-posta ve içerik pazarlamacılığı gibi alanlardan faydalanarak e-ticaret girişiminizi daha bilinir hale getirebilir, aynı zamanda satışlarınızı arttırabilirsiniz.
Ürünlerinizi ve hedef kitlenizi de dikkate alarak yapacağınız bir pazarlama planı sizi bir adım öne taşırken daha etkin sonuçlar almanıza olanak sağlıyor. Bu nedenle pazara, rakiplere, hedef kitleye, ürünlere göre uygun strateji belirlemek çok önemli… Satışlara başlamadan önce bu strateji ile pazarlama planınızı oturtmanız, e-ticarete başlamanın ikinci adımı oluyor.
Satış Kanalınızı Belirleyin
Satış kanalı için e-ticarette çeşitli seçenekler bulunuyor. Bunlardan en popüler ikili ise; e-ticaret web sitesi ve online pazaryerleri… Bu iki seçeneği de işinizi geliştirmek için kullanmak mümkün. Bu tamamen size ve yapacağınız işe bağlı oluyor.
Kendi e-ticaret web sitenizi oluşturarak satışlara bu site üzerinden başlayabilirsiniz. “Önce ürünlerin satış potansiyelini görmek istiyorum” diyorsanız online pazaryerleri iyi bir seçenek oluyor. Ürünleri online pazaryerlerine koyarak satışlarınız ve ürünlere gelen yorumlarla ürünleriniz hakkında bir değerlendirme alabilirsiniz.
Bu iki seçenek için de genellikle şirket olmak gerekiyor. E-ticaret web sitenizden fatura kesebilmeniz için şirket kurmalısınız. Online pazaryerlerinde ise bu durum bazılarında geçerliyken bazılarında şirket gerekliliği aranmıyor. Hepsiburada ve n11’de satış yapmak istiyorsanız şirket kurmanız gerekiyor. Ama Gittigidiyor’u tercih ederseniz şirket kurmadan da satışlara başlayabilirsiniz.
Bu üç adım e-ticarete başlamanın temelini oluşturuyor. Web sitesine ya da online pazaryerlerine de ürünlerinizi koyduktan sonra tek yapmanız gereken pazarlama planınızı uygulamaya koyarak potansiyel müşterilerinizi bulmak oluyor.
E-ticaret dinamik ve hızlı gelişen bir yapıda olduğu için araştırmak ve yenilikleri takip etmek, her zaman işinizin bir parçası olacak, unutmayın.