SWOT Analizi
SWOT analizi(güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler) analizi, bir şirketin rekabetçi konumunu değerlendirmek ve stratejik planlama geliştirmek için kullanılan bir çerçevedir. SWOT analizi, iç ve dış faktörlerin yanı sıra mevcut ve gelecekteki potansiyeli değerlendirir.
İçindekiler Tablosu
ToggleBir SWOT analizi, bir organizasyonun, girişimlerin veya endüstrisinin güçlü ve zayıf yönlerine gerçekçi, gerçeklere dayalı, veriye dayalı bir bakışı kolaylaştırmak için tasarlanmıştır. Kuruluşun önceden tasarlanmış inançlardan veya gri alanlardan kaçınarak ve bunun yerine gerçek yaşam bağlamlarına odaklanarak analizi doğru tutması gerekir. Şirketler bunu mutlaka bir reçete olarak değil, bir rehber olarak kullanmalıdır.
- SWOT analizi, değerlendirme araçları sağlayan bir stratejik planlama tekniğidir.
- Temel güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek, gerçeklere dayalı analizlere, yeni bakış açılarına ve yeni fikirlere yol açar.
- SWOT analizi, bir kuruluş içindeki çeşitli gruplar veya sesler, önceden belirlenmiş mesajlaşma yerine gerçekçi veri noktaları sağlamakta özgür olduğunda en iyi sonucu verir.
SWOT Analizi Nasıl Yapılır?
SWOT analizi, bir işletmenin performansının, rekabetinin, riskinin ve potansiyelinin yanı sıra bir ürün hattı veya bölümü, bir endüstri veya başka bir varlık gibi bir işletmenin bir parçasının değerlendirilmesi için bir tekniktir.
Görsel Bir Bakış
Analistler, bir SWOT analizini, her biri bir SWOT unsuruna ayrılmış dört çeyreğe bölünmüş bir kare olarak sunar. Bu görsel düzenleme, şirketin konumuna hızlı bir genel bakış sağlar. Belirli bir başlık altındaki tüm noktalar eşit öneme sahip olmasa da, bunların tümü, fırsatlar ve tehditler, avantajlar ve dezavantajlar vb. dengesine ilişkin temel kavrayışları temsil etmelidir.
SWOT Analizi ilk olarak işletmeleri analiz etmek için kullanıldı. Artık hükümetler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve yatırımcılar ve girişimciler de dahil olmak üzere bireyler tarafından sıklıkla kullanılıyor.
Güçlü
Güçlü yönler, bir kuruluşun nelerde üstün olduğunu ve onu rekabetten ayıran özellikleri tanımlar : güçlü bir marka, sadık müşteri tabanı, güçlü bir bilanço, benzersiz teknoloji vb. Örneğin, bir riskten korunma fonu, piyasayı aşan sonuçlar veren tescilli bir ticaret stratejisi geliştirmiş olabilir. Ardından, yeni yatırımcıları çekmek için bu sonuçları nasıl kullanacağına karar vermelidir.
zayıf yönler
Zayıf yönler, bir organizasyonun optimum düzeyde performans göstermesini engeller. Bunlar, işletmenin rekabetçi kalabilmesi için iyileştirilmesi gereken alanlardır: zayıf bir marka, ortalamanın üzerinde ciro, yüksek borç seviyeleri, yetersiz tedarik zinciri veya sermaye eksikliği.
Fırsatlar
Fırsatlar, bir kuruluşa rekabet avantajı sağlayabilecek elverişli dış faktörleri ifade eder. Örneğin, bir ülke tarifeleri düşürürse, otomobil üreticisi otomobillerini yeni bir pazara ihraç ederek satışlarını ve pazar payını artırabilir .
Tehditler
Tehditler , bir kuruluşa zarar verme potansiyeline sahip faktörleri ifade eder. Örneğin kuraklık, mahsul verimini yok edebileceği veya azaltabileceği için buğday üreten bir şirket için bir tehdittir. Diğer yaygın tehditler, artan malzeme maliyetleri, artan rekabet, sıkı işgücü arzı gibi şeyleri içerir. ve benzeri.
SWOT Tablosu
Güçlü Yönler 1. Rekabet avantajımız nedir? 2. Hangi kaynaklara sahibiz? 3. Hangi ürünler iyi performans gösteriyor? |
Zayıf Yönler 1. Nerede geliştirebiliriz? 2. Hangi ürünler düşük performans gösteriyor? 3. Kaynaklardan nerelerde eksiğiz? |
Tehditler 1. Hangi yeni düzenlemeler operasyonları tehdit ediyor? 2. Rakiplerimiz neyi iyi yapıyor? 3. Hangi tüketici eğilimleri işletmeyi tehdit ediyor? |
Fırsatlar 1. Operasyonları iyileştirmek için hangi teknolojiyi kullanabiliriz? 2. Temel operasyonlarımızı genişletebilir miyiz? 3. Hangi yeni pazar segmentlerini keşfedebiliriz? |
SWOT Analizi Nasıl Kullanılır?
Dahili
Şirket içinde meydana gelenler, SWOT analizinin güçlü ve zayıf yönleri kategorileri için büyük bir bilgi kaynağı olarak hizmet eder. İç faktörlerin örnekleri arasında finansal ve insan kaynakları, maddi ve maddi olmayan (marka adı) varlıklar ve operasyonel verimlilik yer alır.
Dahili faktörleri listelemek için olası sorular şunlardır:
- (Güç) Neyi iyi yapıyoruz?
- (Güç) En güçlü varlığımız nedir?
- (Zayıflık) Kötüleyenlerimiz neler?
- (Zayıflık) En düşük performanslı ürün gruplarımız nelerdir?
Harici
Bir şirketin başarısı için şirket dışında olanlar, iç faktörler kadar önemlidir. Para politikaları, piyasa değişiklikleri ve tedarikçilere erişim gibi dış etkiler, bir fırsatlar ve zayıflıklar listesi oluşturmak için çekilecek kategorilerdir.1
Dış faktörleri listelemek için olası sorular şunlardır:
- (Fırsat) Pazarda hangi eğilimler belirgindir?
- (Fırsat) Hangi demografiyi hedeflemiyoruz?
- (Tehdit) Kaç rakip var ve pazar payları nedir?
- (Tehdit) Faaliyetlerimize veya ürünlerimize potansiyel olarak zarar verebilecek yeni düzenlemeler var mı?
İşinizi etkileyen zorlukları ve onu geliştirebilecek fırsatları belirlemek için bir SWOT analizi kullanın. Ancak, bunun bir reçete değil, birçok teknikten biri olduğunu unutmayın.
SWOT Analizi Örneği
2015 yılında The Coca-Cola Company’nin Value Line SWOT analizi, dünyaca ünlü marka adı, geniş dağıtım ağı ve gelişmekte olan pazarlardaki fırsatlar gibi güçlü yönleri kaydetti. Bununla birlikte, döviz dalgalanmaları, “sağlıklı” içeceklere artan kamu ilgisi ve sağlıklı içecek sağlayıcılarının rekabeti gibi zayıflıklara ve tehditlere de dikkat çekti.2
SWOT analizi, Value Line’ı Coca-Cola’nın stratejisi hakkında bazı zor sorular sormaya teşvik etti, ancak aynı zamanda şirketin muhafazakar yatırımcılara “güvenilir bir gelir kaynağı ve biraz sermaye” sunan “muhtemelen üst düzey bir içecek sağlayıcısı olmaya devam edeceğini” de belirtti. maruz kalma kazanır.”
Beş yıl sonra, Coca-Cola (o zamanki gibi) dünyanın en güçlü 6. markası olmaya devam ederken, Value Line SWOT analizinin etkili olduğu kanıtlandı. Coca-Cola’nın hisseleri (KO sembolü ile işlem görüyor), analizin tamamlanmasından sonraki beş yıl içinde %60’ın üzerinde değer kazandı.
Bir SWOT analizinin daha iyi bir resmini elde etmek için hayali bir organik smoothie şirketi örneğini düşünün. Smoothie pazarında nasıl rekabet ettiğini ve neyi daha iyi yapabileceğini daha iyi anlamak için bir SWOT analizi yaptı. Bu analiz sayesinde, güçlü yönlerinin, malzemeleri iyi tedarik etme, kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri ve tedarikçilerle güçlü bir ilişki olduğunu belirledi. Faaliyetlerini inceleyerek, birkaç zayıf nokta belirledi: az ürün çeşitliliği, yüksek devir oranları ve modası geçmiş ekipman.
Dış çevrenin işini nasıl etkilediğini inceleyerek, gelişen teknolojideki fırsatları, kullanılmayan demografiyi ve sağlıklı yaşama doğru bir kültür kaymasını belirledi. Ayrıca, kış donlarının ekinlere zarar vermesi, küresel bir salgın ve tedarik zincirindeki bükülmeler gibi tehditler de buldu. Diğer planlama teknikleriyle birlikte şirket, tehditleri ortadan kaldırmak ve zayıf olduğu alanları güçlendirmek için güçlü yönlerinden ve dış fırsatlarından yararlanmak için SWOT analizini kullandı.
SWOT Analizi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
SWOT Analizi Nedir ve Örnekler?
SWOT (güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler) analizi, mevcut ve gelecekteki operasyonları şekillendiren ve stratejik hedeflerin geliştirilmesine yardımcı olan iç güçlü ve zayıf yönleri ve dış fırsat ve tehditleri belirlemek ve analiz etmek için bir yöntemdir. SWOT analizleri şirketlerle sınırlı değildir. Bireyler ayrıca yapıcı iç gözlem yapmak ve kişisel gelişim hedefleri oluşturmak için SWOT analizini kullanabilir.
Home Depot, dahili avantaj ve dezavantajlarının ve pazar konumunu ve büyüme stratejisini tehdit eden dış faktörlerin dengeli bir listesini oluşturarak bir SWOT analizi yaptı. Yüksek kaliteli müşteri hizmetleri, güçlü marka bilinirliği ve tedarikçilerle olan olumlu ilişkiler, öne çıkan güçlü yönlerinden bazılarıydı; dar bir tedarik zinciri, ABD pazarına bağımlılık ve tekrarlanabilir bir iş modeli zayıf yönleri olarak sıralandı.
Zayıf yönleriyle yakından ilişkili olan Home Depot’un tehditleri, yakın rakiplerin varlığı, mevcut ikameler ve ABD pazarının durumuydu. Bu çalışmadan ve diğer analizlerden, tedarik zincirini ve küresel ayak izini genişletmenin büyümesinin anahtarı olacağını buldu.3
İyi Bir SWOT Analizi Nasıl Yazılır?
Bir SWOT analizi oluşturmak, bir şirketin güçlü, zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirlemeyi ve analiz etmeyi içerir. Öncelikle her öğe için yanıtlanacak bir soru listesi oluşturmanız önerilir. Sorular, SWOT analizini tamamlamak ve dengeli bir liste oluşturmak için bir rehber görevi görür. SWOT çerçevesi, liste biçiminde, serbest metin olarak veya en yaygın olarak, her öğeye ayrılmış kadranlarla 4 hücreli bir tablo olarak oluşturulabilir. Önce güçlü ve zayıf yönler, ardından fırsatlar ve tehditler listelenir.
SWOT’taki Tehditler Nelerdir?
Tehditler, bir şirketin başarısını olumsuz yönde etkileyebilecek dış güçlerdir. Rakiplerin rekabet avantajlarından, doğal afetler, hükümet politikaları gibi kontrol edilemeyen etkilerden ve daha fazlasını içerirler. Tehditlerin belirlenmesi, başarının önündeki engellerin ortaya çıkarılmasına yardımcı olabilir ve şirketlerin bunları aşmak için stratejiler geliştirmesini sağlayabilir.
SWOT Analizinde Güçlü Yönler Nelerdir?
Bir SWOT analizindeki güçlü yönler, bir şirketin olumlu iç faaliyetleri, süreçleri ve davranışlarıdır (bir şirketin iyi yaptığı şey). Bunlar şirketin ve markasının başarısına katkıda bulunan faktörlerdir. Yüksek puan alan müşteri hizmetleri ve etkili tedarik zinciri yönetimi gibi güçlü yönler, şirketlerin rekabet avantajlarını sürdürmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olur.